تبلیغات
آپلود عکس
مشخصات موشک سان برن

موشک ضد کشتی روسی موسکیت 3 ام 82 یا اس اس ان 22 سان برن
مطالعه این مقاله رو به افرادی که فکر میکنن ناوهای امریکایی شکست ناپذیرند توصیه میکنم .در این مقاله قصد دارم به معرفی مخربترین و وحشتناک ترین موشک ضد کشتی عملیاتی حال حاضر جهان بپردازم.موشک کروز ضد کشتی روسی موسکیت 3ام82 با کد ناتوی : اس اس ان 22 سان برن .

این موشک با بیشینه سرعت سه برابر صوت ( 1020 متر بر ثانیه!!!) و بیشینه ارتفاع پرواز 20 متر و یک سر جنگی مخرب 300 کیلویی میتواند برای هر کشتی جنگی در حکم یک کابوس واقعی باشد .این موشک در اختیار 4 کشور روسیه اوکراین چین و ایران است. روسیه با این موشک توانایی در خطر انداختن ناوگان ناتو در دریای سیاه و اقیانوس آرام را دارد . چین نیز با مسلح کردن موشکهای سان برن با کلاهک های اتمی و هدف رفتن آنها یه سوی جزیره تایوان کابوس یک جنگ اتمی را آغاز کرده است .

ادامه مطلب را به همراه عکس های بشتر در ادامه مطلب مشاهد کنید...



:: موضوعات مرتبط: ضد ناو وکشتی , ,
:: برچسب‌ها: موشک سان برن ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : admin
تاریخ : چهار شنبه 14 مرداد 1394
موشک های ضد کشتی رعد و نصر

موشک ضد کشتی رعد:

در سال 2004 ایران یک مدل جدید از موشکهای
ضد کشتی را بر مبنای موشک چینی کرم ابریشم را با برد و سرعت بیشتر طراحی نمود و به تولید انبوه رساند
این موشک با توجه به سرعت زیاد آن یکی از خطرناک ترین موشک های ضد کشتی است که امکان هر گون تحرکی را از حریف صلب میکند
مشخصات:
نوع: موشک ضد کشتی
سرعت: بین0.8 تا 1 ماخ
طول:7.8 متر
وزن: 2998 کیلوگرم
برد: 135 تا 200 کیلومتر
ارتفاع پرواز:30 تا 50 متر
نوع سیستم راداری: رادار مونو پالس (فعال)
وزن سر جنگی: 512 کیلوگرم
موتور: یک موتور سوخت مایع بهمراه یک بوستر سوخت جامد

ضد کشتی نصر:

این موشک ماهیتی همچنان نامشخص دارد اما اولین بار در نمایشگاه هوایی ایران در سال 2004 به نمایش درآمد این موشک یک موشک تاکتیکی جدید بحساب می آید
این موشک در حالت راداری تا 35 کیلومتر برد دارد با این وجود همچنان اطلاعات چندانی از آن در دست نیست
9-موشک ضد کشتی فجر دریا:
این موشک نیز یکی از موشک هاییست که اطلاعات کمی در مورد آن انتشار یافته این موشک یک موشک ضد کشتی هوا پرتاب است و تاکنون شلیک آن از هلیکوپتر های سی کینگ نیروی دریایی آزمایش گردیده



:: موضوعات مرتبط: ضد ناو وکشتی , ,
:: برچسب‌ها: موشک, ضد کشتی, رعد, نصر ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : admin
تاریخ : سه شنبه 16 تير 1394
موشك كروز دريايي كوثر(C-701)

2-موشك كروز دريايي كوثر(C-701)

اين موشک ترکيبي از تکنولوژي بومي و برداشتهايي از نمونه ي چيني C-701 است اين موشک به يک سرجنگي الکترو اوپتيک مجهز است که به همراه يک رادار جستجوي ميليمتري کنترل آن را انجام ميدهد
موشک کوثر مناسب براي شليک از شناور هاي گشتي کوچک تا متوسط لانچر هاي زميني هليکوپتر ها و جنگنده ها يا هواپيماهاي گشت درياييست (مانند اوريون)
از توانايي هاي اين موشک ميتوان به اصلاح اتوماتيک مسير شليک انتخاب اتوماتيک هدف بعدي(نزديک ترين هدف در صورت خارج شدن هدف اول از دسترس يا قفل رادار بطور کلي بازيافت البته امکان هدايت اپتيکي تلوزيوني هم هست)

مشخصات:
نوع: موشک ضد کشتي
برد بيشينه:15 تا 19 کيلومتر
طول:2.6 متر
وزن سرجنگي: 29 کيلوگرم با توانايي ضد زره براي ورود به قسمت هاي داخلي تر(تاخير در انفجار)
وزن کلي: 100 کيلوگرم
موتور: يک بوستر سوخت جامد با سوخت ذخيره
سرعت: 0.8 ماخ
نوع کنترل گر: کنترل گر تصويري يا رادار موج ميليمتري به همراه رادار خانگي Sea skimmer



:: موضوعات مرتبط: ضد ناو وکشتی , ,
:: برچسب‌ها: موشك كروز دريايي كوثر(C-701) ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : admin
تاریخ : دو شنبه 11 خرداد 1394
آشنایی با موشک خلیج فارس - ایران

 

آشنایی با موشک خلیج فارس - ایران

دفاع > تجهیزات - همشهری آنلاین:
با توجه به برخورداری ایران از سواحل طولانی در جنوب و جزایر متعدد، امکان شلیک از سمت‌های مختلف به ناوگروه دشمن امکان پذیر می‌باشد.

از آنجا که موشک «خلیج فارس»، به عنوان نسل چهارم موشک موفق، دقیق، پرطرفدار و کاملاً بومی فاتح110، به صورت انبوه، تولید می‌شود، فرماندهان نظامی از بابت نرخ آتش به سوی اهداف مهاجم، نگرانی نخواهند داشت

 

 

این موشک در مرحله نهایی خود روی هدف قفل می‌کند. این جمله گویای این است که اولاً این موشک از سامانه شناسایی و تشخیص هدف برخوردار است که می‌تواند از هر یک از انواع اپتیکی، فروسرخ، راداری یا لیزری باشد که عدم اعلام این نوع هدایت، برای ناشناخته ماندن ماهیت عملکرد سامانه و سخت‌تر شدن مقابله با آن لازم به نظر می‌رسد.

دوماً سامانه‌ای که قابلیت عمل قفل داشته و به پردازشگر هوشمند (دارای هوش مصنوعی) مجهز باشد قطعاً و یقیناً توان تعقیب اهداف متحرک را دارا است.

این موشک با سرعت بالای خود که حدود 3 برابر سرعت صوت اعلام شده (تقریباً 1020 متر بر ثانیه) دارای انرژی جنبشی بالایی است که با وجود حرکت شیرجه‌ای روی هدف در مرحله نهایی پرواز، که به این انرژی می‌افزاید، اثر تخریبی بسیار بالایی دارد و امکان واکنش را نیز از هدف خود سلب می‌کنند.

مجهز بودن موشک خلیج فارس به یک کلاهک 650 کیلوگرمی که تنها 65 کیلوگرم کمتر از کل جرم یک موشک کروز ضدکشتی نور است، قدرت تخریبی باورنکردنی برای این سلاح ضد کشتی ایجاد می‌کند و شاید تنها اصابت یک فروند از این موشک برای آسیب رسانی بسیار جدی به یک ناوشکن و یا خارج کردن یک ناوهواپیمابر از رده عملیاتی کافی باشد.

همچنین برد 300 کیلومتری موشک خلیج فارس، تقریباً تمام خلیج همیشه فارس و دریای عمان را پوشش می‌دهد.

آشنایی با موشک خلیج فارس - ایران

این موشک نیز همانند سایر موشک‌ها باید موقعیت اهداف خویش را پیش از پرتاب بدست آورده و پس از پرتاب مسیر یابی دقیق خود را به سمت آنها انجام دهد.

رادارهای زمینی و دریایی ماوراء افق و یا هواپیماها و پهبادهای نظارت هوایی پس از بدست آوردن طول و عرض جغرافیایی هدف، این مختصات جغرافیایی را به واحد پرتاب موشک ارسال می‌کنند و پس از آن موشک به سمت موقعیت معلوم شده در سطح دریا روانه می شود.

با توجه به شکل طراحی دماغه موشک خلیج فارس می‌توان به تفاوت بین این موشک و فاتح پی برد. موشک خلیج فارس در نوک کلاهک خویش از یک سامانه الکترواپتیک پیشرفته برای کشف اهداف در هنگام بازگشت به جو بهره می‌جوید که این امکان را به موشک می‌دهد تا در زمان حمله مستقل بوده و خود اقدام به کشف هدف کرده و خود را به سمت هدف هدایت کند.

موشک خلیج فارس پس از شلیک مستقل است و با اتکا بر سامانه‌های هدایت داخلی خود بدون نگرانی از اخلال رادیویی طی مسیر می‌کند.

هدف بزرگی که موشک خلیج فارس مامور انهدام آن است بسیار بزرگ بوده و یک غول تمام فلزی با وزنی در حدود 90 تا 100 هزار تن و با ابعادی در حدود 300 متر طول و بیش از 70 متر عرض به شمار می رود.

ناوهای هواپیمابر از بزرگترین کشتی‌های موجود در دریاها بوده که علاوه بر ابعاد بسیار عظیم خویش کاملا زره پوش نیز هستند.

دستیابی به چنین هدفی که بسیار بزرگ و به لحاظ سرعت و مانور تنبل است امکانپذیر به نظر میرسد اما در نوع خود از آنچنان حفاظت و تدابیری بهره مند است که امکان دستیابی به خویش را برای موشک‌های کروز و قایق های تند رو سخت کرده است.

آشنایی با موشک خلیج فارس - ایران

بعنوان مثال ناوهای هواپیمابر آمریکایی هر کدام با استفاده از تعداد زیادی کشتی های پشتیبانی دفاع هوایی و حتی زیردریایی های تهاجمی حفاظت می‌شوند که تعداد زیادی از آنها هم عرض با ناو حرکت نموده و مقابل مسیر موشک‌های کروز قرار می‌گیرند تا اجازه ورود به حریم ناوهواپیمابر را نیابند.

علاوه بر آن خود ناو و ناوشکن‌های همراه آن هم به تعداد زیادی از سامانه‌های توپی و موشکی مقابله با موشک‌های کروز مجهز هستند.

اما در این میان موشک بالستیک خلیج فارس با عبور آسان از تمام این موانع با فرود مافوق صوت از ارتفاع بالا عملا چنین تدابیری را بلااستفاده می‌کند. این موشک ایرانی برخلاف موشک‌های کروز حجم سرجنگی بسیار قوی دارد.

موشک‌های کروز مانند نور، تنها 160 کیلوگرم سرجنگی دارند اما کلاهک خلیج فارس معادل 7 بمب معمولی مارک 82 یا سه بمب مارک 83 خرج انفجاری در خود جای داده است.

انفجار یک بمب معمولی سه حالت برخورد، شوک و موج و نیز اثر حرارتی بوجود می‌آورد و تفاوت عمده بین موشک و بمب، در برخورد با سرعت بالا در موشک‌ها است. لذا با سرعت برخورد بالایی که موشک خلیج فارس دارد، به مقدار نامعلومی بسته به نوع فیوز و طراحی سرجنگی در سطح عرشه ناو نفوذ می‌کند.

در حالت عمومی قدرت انفجاری ناشی از برخورد چنین بمبی حدود 1.2 تا 8 متر در عمق زمین نفوذ می‌کند و دایره‌ای به قطر 7 تا 18 متر بوجود می‌آورد.

کلاهک بارانی نیز می‌تواند تا 3000 قطعه انفجاری با سرعت متغیر بین 600 تا 2000 متر بر ثانیه به اطراف خود پرتاب کند که شوک ناشی از انفجار با سرعت متغیر از 500 تا 800 متر بر ثانیه از محدوده انفجار به بیرون خارج می‌شود و جریانی برابر با 1.8 تا 2.5 برابر صوت بوجود می آورد.

موج انفجار تولید شده در نوع بارانی به تنهایی قادر است سطح کل ناو را از هر جسم متحرکی تخلیه کند.

 



:: موضوعات مرتبط: ضد ناو وکشتی , ,
:: برچسب‌ها: آشنایی با موشک خلیج فارس - ایران ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : admin
تاریخ : چهار شنبه 6 خرداد 1394

صفحه قبل 1 صفحه بعد